EnglishLatviešu
 Latvijas Lakrosa federācija / Interkross
Latvijas Lakrosa federācija
·  Superlīga 2012 - 2013
·  Interkross Latvijā
·  Noteikumi
·  Inventāra iegāde
·  Apmācība
·  Latvijas Interkrosa līga 2011
·  Saites
Latvijas Lakrosa federācija
Hāpsalas iela 1-k1, 42,
Rīga,LV - 1005
Latvija

info@llf.lv



















STARPTAUTISKIE INTERKROSA NOTEIKUMI 31.12.2000

(2000. gada korekcijas) 

1. Spēles laukums. 
(pamatvērtība: autonomija) 
Interkrosa laukuma izmērs ir 20 metri reiz 40 metri. 
 

2. Spēles laukuma daļas. 
(pamatvērtība: respekts) 
Interkrosa laukums ir sadalīts 2 zonās un divos vārtu laukumos. 
Divas zonas ir uzbrukuma un aizsardzības zonas; katra no tām ir 400 kvadrātmetrus liela . Tās ir atdalītas ar centra līniju. Interkrossā netiek fiksēts aizmugures stāvoklis – spēlētājs uz laukuma var atrasties jebkurā zonā jebkurā laikā. 
Vārtu laukums ir pusaplis ar rādiusu 2.70 metri, kas mērīts no vārtu centra. Ir divi vārtu laukumi. Uzbrūkošais spēlētājs nekādā gadījumā nedrīkst atrasties tajā vai mēģināt atgūt bumbiņu, kas atrodas pretinieka vārtu laukumā. Tomēr spēlētājs var mānīt vai arī beigt metienu, kad nūja atrodas laukumā. 
PIEZĪME: Svarīgs kritērijs ir spēlētāja kājas. Ja uzbrucējs pārkāpj vārtu līniju, viņa darbībā ir pārkāpums. 
 

3. Vārti. 
(pamatvērtības: respekts, autonomija) 
Vārtu iekšējais izmērs ir 1.25 reiz 1.25 metri. Uz laukuma ir divi vārti. Katrs no tiem atrodas uz gala līnijas komandas aizsardzības zonā. 
 

4. Soda metienu līnija. 
Taisna 60 cm gara un 5 cm plata līnija atrodas 9 metru attālumā no vārtu centra, kas norāda soda metienu izpildes vietu. 
 

5. Interkrossa nūja. 
(pamatvērtība: respekts) 
Spēlē ir jālieto speciālā interkrossa nūja. 
Nūja ir dalāma 2 daļās: gals (galva) un kāts (rokturis). 
Nūjas gals ir pilnībā izliets no plastmasas. Tā izmēri ir: iekšējais garums 26- 27.5 cm; maksimālais platums: 17-17.5cm; minimālais platums 9-10cm; dziļums 8-9cm. 
Nūjas rokturis var būt no stiklašķiedras, alumīnija vai koka. Tā izmēri ir: garums 40-75 cm; apkārtmērs 7-8cm. 
Spēlētājam ir aizliegts izmantot jebkādu lenti lai palielinātu nūjas izmērus, nedrīkst izmantot līmlentu nūjas galvai vai arī spēlēt ar bojātu nūjas galu. 
Nūjas roktura galam jābūt nosegtam ar gumijas uzmavu, lai pasargātu spēlētājus. Nūjas svaram ir jābūt starp 280 un 380 gramiem. 
 

6. Bumba. 
(pamatvērtība: autonomija) 
Regulāra interkrossa bumba ir jāizmanto spēlei; tai ir jābūt no mīkstas gumijas. 
Bumbas svaram ir jābūt starp 80 un 100 gramiem un tās apkārtmēram jābūt starp 23 un 25 cm. 
 

7. Spēlētāja apģērbs. 
(pamatvērtība: respekts) 
Sporta apavi; -šorti; -krekls.

PIEZĪME: spēlētāju drošības nolūkos ieteicams lietot speciālas aizargbrilles. 
PASAULES SPĒLĒS, VISOS VECUMOS SPĒLĒTĀJIEM JĀVELK BALTI ŠORTI. 
 

8. Vārtsarga apģērbs. 
(Pamatvērtība: respekts) 
Vārtsargam ir jāvelk aizsargmaska, cimdi un aizsargājošs inventārs (krūšu aizsargi, roku aizsargi, ceļu aizsargi u.c.) 
Vārtsarga aizsargapģērbam ir jābūt pieguļošam ķermeņa izmēriem un formai, ne lielākam. 
 

9. Komandas. 
(pamatvērtība: autonomija) 
Komanda sastāv maksimāli no 12 laukuma spēlētājiem un 2 vārtsargiem. 
Uz laukuma spēles gaitā vienlaicīgi var atrasties tikai 4 spēlētāji un vārtsargs. 
 

10. Spēle. 
(pamatvērtība: saprašanās) 
Spēles ilgums ir 3 periodi katrs 15 minūšu garumā bez laika apturēšanas ar 3 minūšu ilgiem pārtraukumiem starp periodiem. Pēc katra perioda komandas mainās laukuma pusēm. 
 

11. Tiesneši. 
Oficiālajās spēlēs ir nepieciešami 4 tiesneši; divi laukumā, viens laika ņēmējs un viens rezultāta pierakstītājs. 
Laukuma tiesneši seko līdzi spēles noteikumu ievērošanai. 
PIEZĪME: Ja bumba atrodas gaisā perioda beigu signāla brīdī, tad tā vēl ir spēlē. 
 

12. Iemetiens. 
Interkrossā nav iemetiena; Ar izlozes palīdzību nosaka vai nu bumbas pārvaldīšanu vai laukuma pusi. Komanda, kas uzvar izlozē, izvēlas vai nu bumbu vai laukuma pusi kurā tā vēlas sākt spēli. Jauna izloze notiek trešā perioda sākumā. 
 

13. Bumbas aiztikšana. 
(pamatvērtība: autonomija) 
Aizskart bumbu ar roku (delnu vai virspusi) vai kādu citu ķermeņa daļu ir aizliegts; kad tiek pārkāpts šis noteikums, bumba pāriet pie pretinieku komandas, kas nekavējoties atsāk spēli no pārkāpuma vietas. Tikai vārtsargs, atrodoties vārtu laukumā, var aizskart bumbu ar rokām. 
 

 

14. Bumba ārpus laukuma. 
(pamatvērtība: autonomija) 
Ja kāda komanda raida bumbu ārpus laukuma robežām, tā pāriet pie pretinieku komandas, kas to ievada atpakaļ spēlē iemetot vai ieskrienot ar to laukumā. Ja tas netiek izdarīts 5 sekunžu laikā,  tad bumba nonāk pie pretinieku komandas. 
Ja bumba šķērso gala līniju, tā tiek nodota vārtsargam vai laukuma spēlētājam vārtu laukumā. 
PIEZĪME: Ja spēlētājs vai vārtsargs apzināti raida bumbu ārpus laukuma aiz saviem vārtiem, tad pretiniekiem tiek piešķirts soda metiens. 
 

15. Bumbas apklāšana uz grīdas. 
(pamatvērtība: autonomija) 
Ja bumba atrodas uz zemes, tad to iegūst tas spēlētājs, kas pirmais ir apklājis to ar savas nūjas galu, pretiniekiem jādod šim spēlētājam brīva vieta 2 metru rādiusā, lai atsāktu spēli. 
PIEZĪME: Ja bumbu apklāj uzbrucējs uzbrukuma zonā, šim spēlētājam, dēļ godīguma jādodas līdz laukuma malai, jāskar ar abām kājām sānu līnija un tikai tad jāatsāk spēli. 
Ja spēlētājs apzināti velk laiku, dodoties līdz sānu līnijai, tas var zaudēt bumbu par laika vilcināšanu. 
Bumba, kas atgūta “indian pickup” veidā, paliek spēlē un spēle netiek apturēta. (“Indian pickup” ir īpašs bumbas pacelšanas veids, kas notiek nūjas galam/grozam atrodoties ar atvērumu uz leju) 
 

16. Trīsdesmit sekundes. 
(pamatvērtība: saprašanās) 
Kad komanda kontrolē bumbu, tai ir jāizdara metiens pa pretinieku vārtiem 30 sekunžu laikā. Ja tas netiek izdarīts, bumba pāriet pretinieku komandai. 30 sekunžu noteikuma ievērošanu kontrolē laika ņēmējs. 
 

17. Piecas sekundes. 
(pamatvērtība: saprašanās) 
Bumba viena spēlētāja nepārtrauktā valdījumā nedrīkst atrasties ilgāk par 5 sekundēm; ja pārkāpj šo noteikumu, bumba pāriet pie pretinieku komandas. Vārtsargam ir 5 sekunžu laika limits lai izspēlētu bumbu ārā no vārtu laukuma. 
Ja spēlētājs apzināti “pazaudē” bumbu un tās kontroli neiegūst pretinieku komandas spēlētājs, tad sekojoša bumbas atgūšana neļauj bumbu pārvaldīt vēl piecas sekundes. 
 

18. Komandu sporta princips. 
(pamatvērtība: saprašanās) 
Komandu sporta spēles principam jādarbojas visu laiku (pacel, atdod piespēli un skrien, pārķer, bloķē utt…). 
Spēlētāja nobloķēšana ir atļauta (legāla), ja: 
Uzbrucējs atrodas uz nekustīgi uz vietas (pēdas ir uz vietas), un

Uzbrucēja ķermenis ir taisns/ vertikāls; uzbrucējs nedrīkst virzīt ķermeni, lai iegūtu uzspiestu priekšrocību, un  Uzbrucējam jātur nūja abās rokās ne vairāk kā 45 grādu leņķī (bloķēšana ir neatļauta, ja nūjai ir tendence uz horizontalitāti).  

19. Vienmēr skrien. 
(pamatvērtība: kustība) 
Kad spēlētājs pārvalda bumbu, tam vai nu ir jāskrien vai arī jāstāv uz vietas, lai piespēlētu. Spēlētājam nav atļauts ar bumbu staigāt (pastaigāties) pa laukumu. Ja tas tiek darīts, tad bumba tiek atdota pretiniekiem. 
PIEZĪME: Vārtsargs ārpus vārtu laukuma arī ir uzbrucējs un šis noteikums attiecas arī uz viņu. 
Spēlētāji drīkst griezties vai manevrēt kā basketbolā. 
 

20. Spēlētāju maiņa. 
(pamatvērtība: saprašanās) 
Spēlētāju maiņa notiek jebkurā spēles brīdī, to nepārtraucot pie spēlētāju soliņa un ne vairāk kā 2 metru attālumā no tā. Spēlētājam, kas atstāj laukumu ir jāskar sānu līnija pirms uz maiņu nākošais spēlētājs uznākt laukumā. 
Ja uzbrucējs pieļauj kļūdu mainoties, bumba pāriet pie pretiniekiem. 
Ja aizsargājošās komandas spēlētājs pieļauj kļūdu mainoties, tad uzbrūkošajai komandai tiek dota iespēja izpildīt soda metienu. 
 

21. Soda metiens. 
(pamatvērtība: respekts) 
Soda metiens tiek veikts no 9 metru attāluma no vārtiem. 
Spēlētājs. 
Spēlētājam, kas izpilda soda metienu ir 5 sekundes, lai to veiktu: viņš var stāvēt uz vietas vai skriet uz vārtiem, lai mestu: viņš var mānīt vai apstādināt metienu, nūjai atrodoties vārtu laukumā, bet nedrīkst pārkāpt vārtu laukumu ar kājām. 
Vārtsargs. 
Pirms tiek dota svilpe metiena izpildei vārtsargam vismaz ar vienu papēdi jāatrodas uz vārtu līnijas. 
PIEZĪMES: 
Ja soda metiena izpildē ir pārkāpums no uzbrucēja puses, tad: 
ja tiek gūti vārti, tad tie netiek ieskaitīti, bet bumba paliek pie uzbrucēja, kas to ievada spēlē no sānu līnijas;

ja vārti netiek gūti, tad bumba tiek atdota vārtsargam.

Ja soda metiena izpildē ir pārkāpums no vārtsarga puses, tad: 
ja gūti vārti, tie tiek ieskaitīti un bumba tiek atdota vārtsargam;

ja vārti nav gūti, tad uzbrucējs var izpildīt vēl vienu soda metienu.

Tiesneši. 
Viens tiesnesis seko līdzi spēlētāja darbībai metiena izpildē. Otrs, atrodoties tuvu vārtiem, seko līdzi vārtsarga darbībai un ziņo par vārtu gūšanu. 
 

22. Sodi. 
(pamatvērtība: respekts) 
Ja aizsargs ir nekustīgs un uzbrucējs kustībā uz vārtiem to nogāž, tad bumba pāriet pie aizsargājošās komandas. 
Ievadskaidrojumi: 
1.      Katram spēlētājam ir jācenšas pēc iespējas izvairīties no fiziska kontakta ar pretspēlētāju. Interkrosse nav kontaktu sporta spēle; tā ir katra spēlētāja nevis tiesneša atbildība izvairīties no fiziska kontakta.

2.      Interkrosse ir uzbrukuma sporta spēle. Uzbrukums tomēr ir limitēts vai kontrolēts ar aizsardzību vai noteikumiem (5 sekundes, bumbas apklāšana uzbrukuma zonā, bumbas zaudēšana pēc metiena pa vārtiem).

Aizsardzības pozīcija: 
Aizsardzības spēlētājiem jāizmanto ķermeņi un nūja, lai ierobežotu vai kontrolētu uzbrūkošās komandas progresu. Aizsardzības spēlētājs spēlē noteikumu robežās, ja: 
1.      Viņš ir nekustīgs (kritērijs ir spēlētāja pēdu nekustīgums) un,

2.      Viņa ķermenis ir taisns/vertikāls (aizsargs nedrīkst virzīt ķermeni vai kādu tā daļu, lai iegūtu uzspiestu priekšrocību) un,

3.      Nūja tiek turēta abās rokās ne vairāk kā 45 grādu leņķī (aizsargs ir neatļautā pozīcijā, ja viņa nūjai ir tendence uz horizontalitāti);

4.      PEZĪME: Aizsargs var nūju kustināt uz sāniem 45 grādu leņķī, bet nedrīkst to darīt virzienā uz priekšu vai novietot to horizontālā stāvoklī.

5.      Aizsardzības spēlētājs, lai saglabātu atļautu aizsardzības pozīciju drīkst kustēties. Viņš drīkst kustēties uz sāniem vai atpakaļ, lai ierobežotu uzbrucēja virzību. Viņš nevar virzīties pretim uzbrucējam, lai izraisītu fizisku kontaktu. Aizsardzības spēlētājs nebūs atbildīgs par fiziska kontakta izraisīšanu, ja viņa kustības un darbība ir noteikumu robežās.  

23. Brīva roka. 
(pamatvērtība: respekts) 
Uzbrucējs turot nūju vienā rokā nedrīkst ar savu brīvo roku grūst vai turēt aizsargu, kas viņu sedz. Ja tā notiek, tad bumba tiek atdota aizsargājošai komandai. 
PIEZĪME: Uzbrucējs vai aizsargs nedrīkst turēt nūju vienā rokā: tas ir atļauts tikai pārķerot piespēli vai apklājot brīvu bumbu. 
 

24. Bez kontakta. 
(pamatvērtība: respekts) 
Interkrossā nav atļauts nekāds kontakts (ķermenis pret ķermeni, nūja pret nūju, nūja pret ķermeni). 
Spēlētājiem ir “jāspēlē bumba” saskaņā ar viņu atrašanos laukumā. Ja uzbrucējs tiek aizkavēts nesportiskā veidā vienalga uzbrukuma vai aizsardzības zonā, tad tiek piešķirts soda metiens. Interkrosse ir bezkontakta spēle un no spēlētājiem tiek prasīts ievērot šo nosacījumu. 
 

25. Aizsardzība. 
(pamatvērtība: autonomija) 
Vienīgā atļautā aizsardzība ir “cilvēks : cilvēks” aizsardzība. 
Aizsardzība ir neatļauta, ja aizsargājošā komanda izveido cilvēka pārsvara situāciju un/vai “aizsardzības sienu” pirms spēlētāja, kam ir bumba vai pret jebkuru citu uzbrucēju. 
Tāds noteikumu pārkāpums nozīmē soda metiena nozīmēšanu. 
Paskaidrojums: 
Ja aizsargājošā komanda apzināti izveido sienu pirms uzbrucējiem (2 uz 1, 2 vai vairāk vārtu priekšā) tas ir noteikumu pārkāpums. 
Ja aizsargājošās komandas spēlētāju darbības un kustības noved pie neapzinātas aizsardzības sienas, tad šāda aizsardzība nav pārkāpums. 
Ja divi aizsargi sedz vienu uzbrucēju, tad tas ir pārkāpums. 
 

26. Divas rokas uz nūjas. 
(pamatvērtība: autonomija) 
Aizsardzības spēlētājiem jātur abas rokas uz nūjas, izņemot gadījumus, kad tie mēģina atgūt bumbu no grīdas vai pārķert augstu piespēli pa gaisu. Ja notiek pārkāpums, tad tiek piešķirts soda metiens. Aizsargam jātur nūja visu laiku vismaz 45 grādu leņķī. 
 

27. Lielie sodi. 
(pamatvērtība: respekts) 
Lielais pārkāpums nozīmē automātisku spēlētāja noraidīšanu uz visu spēli. Sodītā komanda turpina spēli mazākumā (4 pret 5). Lielais pārkāpums tiek piešķirts sekojošos brīžos: 
mēģinājums ievainot pretinieku;

kaušanās;

tiesneša apvainošana;

necenzētu vārdu lietošana pret spēlētājiem vai tiesnešiem;

atteikšanās spēlēt saskaņā ar interkrossa noteikumiem un pamatvērtībām;

nesportiska darbība vai uzvedība;

PIEZĪME: spēlētājs var tikt diskvalificēts saskaņā ar sacensību rīkotāju lēmumu. 
 

28. Aizturētais sods. 
(pamatvērtība: autonomija) 
Kad aizsargājošā komanda izdara pārkāpumu, tiesnesis norāda uz to paceļot roku, bet var atļaut spēlei turpināties līdz uzbrukums ir pabeigts. Ja tiek gūti vārti sods tiek atcelts: ja nē tad tiek nozīmēts soda metiens. 
 

29. Pārtraukums. 
Katrai komandai ir iespējams pieprasīt vienu minūtes pārtraukumu spēles gaitā. Pārtraukumu var pieprasīt tikai tā komanda kas pārvalda bumbu.






Mūs atbalsta:

 

 

 


 

Lakrosa notikumu kalendārs

 
<< Decembris 2017 >>
POTCPSSv
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031